I'm Kate.
22 | 5'5" | Massachusetts

Health/Weight Loss/Fitness blog



I'm doing this the healthy way.
Eat right & work out.
I have PCOS, but I'm trying to work with it.

I love to hoop and I hate running, but only because I suck at it. I'm working on running, getting better at hooping, and building some upper body strength.





SW/HW - 203
LW - 169 (10/2011)
CW - 202
Next GW - 180
UGW - 120-ish. I'll see when I get there.
More goal weights added as I reach them.

focusing on other stuff right now


I post bodies, but they're all tagged as "bodies" if you wanna blacklist it c:

beautiful babe(s) <3

so i decided i’m starting my whole30 this week despite going to dc in a week. i think i can handle eating on the plan while i’m on vacation. it can’t possibly be that difficult. after these last like three weeks of vacations, i feel like shit from eating nothing but junk food, and i need to do something about it. i’m going to have to get used to eating bigger breakfasts, but other than that, i’m kind of eating mostly whole30 compliant today and it doesn’t seem so bad.

ayooooo back from mohegan sun. i actually came up $10 richer than when I left, but I spent a lot of my cash at dinner and the stores and stuff. It was really fun, but gambling definitely isn’t more than a once a year thing for me. At least not two full days of it. I finally got to buy things from lush, though!!!!! I got two bath bombs and the mint julep lip scrub. I’m like super burnt out from going to the beach and eating pretty much just junk food for three days, though, oh man.

ayoooooo time to make some salsa fresca :)

i think i’m gonna pack some to come with me to masquamicut and mohegan sun. this week’s gonna be super exciting.

i hate how i have exceedingly shitty hair. i always do my makeup and then feel really weird because i look ridiculous with good makeup and a terrible bun or ponytail. i honestly have no idea how to do my hair to make it look even somewhat okay, but it’s wavy and thin and that’s a terrible combination, especially when it’s super humid in the summer like it is now.

I feel like debbie thornberry right now #wavyhairdontcare

I feel like debbie thornberry right now #wavyhairdontcare

i hate the fact that pretty much all hair tutorials are for naturally straight hair though. or tutorials that are like “this works best on day 3 of your hair” and show people with still perfectly untangled hair. i dunno about anyone else, but my hair tangles in about three seconds, and if i brush it, i turn into mufasa. more curly/wavy hair in the media, plz.

thank god i didn’t get a job offer from that place today. that means i’ll have more time to buy while waiting to hear back from hasbro. it sounds so ridiculous, but i’ve never wanted to not hear back from a company so much in my life. i just want an offer from hasbro.

ay yoooooo by the way, when i went to the doctor’s, they weighed me, and i was like 5 pounds lighter than the last time i weighed myself. so even though i’m not weighing, whatever i’m doing is working.

i know for a fact i’m getting my period soon because i just had some dark chocolate squares and they were the greatest thing i have ever put in my mouth.

okay updated to-do list:

  • sew my dress so there isn’t crazy cleavage
  • hang up my dresses/interview clothes
  • put away vacation stuff
  • organize shoes
  • deal with the rest of the stuff on my floor
  • take out room trash
  • swim
  • shower
  • go to rite aid to pick up my pills
  • go to browns to get bedding for mabel

night vale is perfect to listen to while cleaning. i had such trouble paying full attention to it while doing other things, but cleaning is perfect.

today:

  • it’s matt’s birthday yaaaaay!
  • clean my room
  • clean mabel’s cage
  • swim
  • shower
  • leftover 99 for lunch
  • continue to freak out about my interviews
  • figure out how i’m gonna pay to go to mohegan sun for my friend’s birthday

yeah so i told my mom that i was gonna do the whole30 and i just didn’t know when i was gonna start because of the whole job situation. i was expecting her to be more negative about it, because that’s how she usually is, but she was pretty supportive. i definitely want to wait until i have my own source of income, though, because buying separate meat and food could get a little expensive. not super pricey, but still. now i just have to wait to hear back about jobs and then i can figure everything else out.

i can’t believe that my idea of sleeping in is sleeping until 9 now.

this must be what it feels like to be an adult.

Anyway hello two selfies in one day because I am fabulous even though it&#8217;s fucking sweaty out and my face is greasy. It&#8217;s almost time for ~4 year anniversary dinner~ woop.

Anyway hello two selfies in one day because I am fabulous even though it’s fucking sweaty out and my face is greasy. It’s almost time for ~4 year anniversary dinner~ woop.

manatopia.org